Визначення нахилу до певного типу професії
В нашому сучасному суспільстві умовно за предметом праці можна виділити такі типи професій як: «людина – людина» (групи, спілки, колективи людей), «людина – техніка» (технічні системи, механізми, матеріали), «людина – природа» (рослини, тварини), «людина – знакова система» (цифри, коди, мови, умовні знаки), «людина – художній образ» (художні образи умови їхньої побудови).
Умови проведення тесту :Із запропонованих тверджень виберіть те, що вам підходить і позначте його номер.
Тест
Вам подобається і ви хотіли б:
- Доглядати за квітами?
- Обслуговувати машини, прилади?
- Допомагати хворим людям, лікувати їх?
- Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин?
- Спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів?
- Спостерігати за станом і розвитком рослин?
- Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал)?
- Доносити товари до споживача (рекламувати, продавати)?
- Обговорювати науково-популярні книжки, статті?
- Обговорювати художні книжки, спектаклі, концерти?
- Вирощувати молодняк тварин?
- Тренувати ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних)?
- Копіювати малюнки, зображення, настроювати музичні інструменти?
- Керувати вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним краном, трактором)?
- Повідомляти, роз’яснювати людям потрібні їм відомості(у довідковому бюро, на екскурсії тощо)?
- Художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці спектаклів, концертів?
- Ремонтувати речі, вироби (одяг, житло, техніку)?
- Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях?
- Лікувати тварин;
- Виконувати обчислення, розрахунки?
- Виводити нові сорти рослин?
- Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг)?
- Розбиратися в суперечках між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати?
- Розбиратися в схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати)?
- Працювати з гуртками художньої самодіяльності?
- Спостерігати, вивчати життя живих організмів?
- Вивчати, налагоджувати медичні прилади й апарати?
- Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, опіках тощо?
- Складати точний опис явищ, подій, що досліджуються за допомогою вимірювальних приладів?
- Художньо описувати, зображати події, які спостерігаєте або уявляєте?
- Проводити лабораторні аналізи в лікарні?
- Приймати, оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лікування?
- Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхні виробів?
- Монтувати будівлі, складати машини?
- Організовувати культпоходи ровесників чи молодших школярів до театру, музею, на екскурсію?
- Грати на сцені театру?
- Виготовляти за кресленням деталі, вироби, споруджувати будинки?
- Виготовляти креслення, копіювати карти?
- Боротися з хворобами рослин, шкідниками лісу, саду?
- Працювати на клавіатурі, друкарській машині, телетайпі, тощо?
З перелічених вище тверджень кожне співвідноситься з відповідним типом професій. Отже, до типу професій «людина – природа» належать твердження: 1, 6, 11, 19, 21, 26, 31, 39; до типу професій «людина – техніка» належать твердження: 2, 7, 14, 17, 22, 27, 34, 37; до типу професій «людина – людина» належать твердження: 3, 8, 12, 15, 23, 28, 32, 35; до типу професій «людина – знакова система» належать твердження: 4, 9, 18, 20, 24, 29, 38, 40; до типу професій «людина – художній образ» належать твердження: 5, 10, 13, 16, 25, 30, 33, 36.